2013. június 30., vasárnap

Expressz barackos túrósbatyu

Nem vagyok a bolti leveles tészta nagy rajongója, mert a saját készítésű sem egy nagy dolog, a cukrász iskolában az összes gyakorlati órán elkészítettük (ki tudja miért?), de már előtte is többször csináltam. A múltkor csak vettem egy kicsit, semmi kedvem nem volt sütni, vagy főzni, gondoltam egy vacsorát letudok vele. Reggeli lett belőle, olyan köszönetet kaptam érte, mintha fél napot szántam volna rá. Ki érti ezt? (Na jó én igen :-).) Ebből sem ettem. Mártír vagyok.

Hozzávalók:
500 gramm leveles tészta
3 evőkanál túró
1 csomag vaníliás cukor
1 egész tojás
1 citrom héja (opcionális)
1 evőkanál zabpehely
9 db fél mini sárgabarack 

A leveles tésztát megfelezzük gondolatban, a sütőt 200 fokra előmelegítjük. A tojást felverjük, és pici részét, ami a lekenéshez kell, kihagyjuk, a többit a túróval összedolgozzuk, mehet bele a cukor, a citromhéj, a zabpehely is. Ha kész, a tészta felére 9 halmot teszünk egyformán elosztva a krémből, majd a tetejére egy-egy barack felet. A közöket tojással lekenjük, ráhajtjuk a másik felét is és alaposan lenyomkodjuk a krém nélküli részeket. Derelyevágóval felvágjuk, a széleket egy villával erősen lenyomkodjuk, hogy ne folyhasson ki a krém. A tetejét is lekenjük tojással, sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük és szép aranyszínűre sütjük. Díszítésnek jöhet rá egy kis porcukor.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése