2013. június 6., csütörtök

Svájci tejberizses pite

Osterchüechli- hát ez elég furán hangzik, nem? Mikor Mandulasarok receptjét olvastam, mégis tudtam, hogy muszáj megcsinálnom. Most jött el az ideje. Persze nem úgy, ahogyan ő írta, nekem ez egy kis maradékfelhasználó sütike volt, mert jóóóóó nagy adag tejberizst csináltam, és most újabb verziót akartam belőle a megszokottakon és a rizskochon kívül. Olyan pihekönnyű lett, hihetetlen!! Még, még, ilyet még sokszor!


Hozzávalók:
A tésztához  (12 db 10 centi átmérőjű piteformához)
250 gramm liszt
180 gramm vaj
3 evőkanál cukor
1 egész tojás
1 csipet só

A töltelékhez
400 gramm tejberizs
40 gramm cukor
60 gramm darált mandula
3 egész tojás
50 gramm tejszín
1 citrom héja

 A lisztet és a vajat, valamint a sót késes aprítóban egyneműsítettem, majd gyorsan hozzágyúrtam a többi hozzávalót, majd folpackba csomagolva behűtöttem egy háromnegyed órára. Utána 12 egyforma részre mértem, majd gyorsan kinyújtottam egyesével és a formákat kibéleltem vele, majd visszatettem a hűtőbe. (Az omlós tésztánál nagyon fontos, hogy hideg vajjal dolgozzunk és ne is melegedjen fel a kezünktől, mert ettől "szalonnás", élvezhetetlen lesz a kész süti.)
A tojásokat kettéválasztottam, a sárgáját a cukorral habosra kevertem, majd beletettem a mandulát, citrom héját és a tejszínt, végül a tejberizst. A tojás fehérjéből kemény habot vertem és óvatosan hozzáforgattam.
A sütőt 180 fokosra előmelegítettem, a pitéket kivettem a hűtőből, megtöltöttem, és 20 perc alatt barnára sütöttem. Az eperszósz kis citrommal feldobja!
Ha nem az eredeti recept szerint dolgozunk, a kész tejberizs cukortartalmát vegyük figyekembe, nehogy túl édes legyen!!

2 megjegyzés:

  1. Jaj, de örülök, hogy kipróbáltad! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is!! Meg annak is, hogy feltetted! Nagyon szeretem a receptjeid :-)!

      Törlés