2013. június 23., vasárnap

Gyümölcsös pohárkrém

Tegnap kerti bulin voltunk a picurival. Eszméletlenül jól érezte magát, először mászhatott körbe egy kertet, hintázott, fürdött (na jó, az volt a rosszabb fele), egész délután evett, olyat, amit kéne, és olyat, amit nem kéne (a falevelek nem tudom miért ingerelnek evésre, alig győztem kapkodni a kezéből), és élvezte, hogy sokan foglalkoznak vele, amiket nevetéssel hálált meg. A végére úgy kiütötte magát, hogy egész reggeli fél 6-ig aludt, ami a 4 és fél 5-ös kelések után hatalmas előrelépés (nyilván közben azért felkelt többször, hogy hű legyek az igazsághoz).
Ezeket a kis pohárdesszerteket vittem sütinek. Nem is látszik rajtuk annyira, hogy teszkós műanyag borospohárban vannak, nem? 16 db 1,2 dl-es pohár lett tele (2 cipősdobozban fuvaroztam) és egy közepes tálnyi maradt az itthonmaradónak.
Receptjét a múltkori meggytortából és a jól bevált csokis zabkekszből szerkesztettem egybe, némi változtatással. És hős hetem van, ebből sem ettem. Megy ez :-(.
 
Hozzávalók:
1 csomag győri zabkeksz
100 gramm vaj
50 gramm étcsoki (ha csokisabbra szeretnénk, 100 gramm)

400 ml tejszín
250 gramm mascarpone
320 gramm tejföl
100 gramm cukor
1 citrom héja és leve
1 rúd vanília kikapart magjai
100 gramm fehér csoki
5 gramm zselatin (kimaradhat)
50 gramm víz

fél üveg lime-os eperelekvár (kis üveg, piros gyümölcsből legyen)
málna, ribizli

A kekszet késes aprítóban összetörtem, az olvasztott vajjal és csokival összekevertem.
A krémhez a tejszínt fél dl kivételével verjük kemény habbá. A kimarad tejszínt forrósítsuk fel mikróban, majd tördeljük bele a fehér csokit és keverjük addig, míg fel nem olvad. A vízben keverjük el a zselatint, majd óvatosan melegítsük fel addig, míg teljesen fel nem oldódik (én mikróban szoktam, gyakran kevergetve, de forrnia nem szabad). A tejfölt és a cukrot keverjük el, tegyük bele a citrom héját és a levét, majd a vaníliát, a felolvasztott fehér csokit és a feloldott zselatint, és a mascarponét. Végül a tejszínhabbal óvatosan keverjük el az egészet.
(A zselatin most a szállítás miatt került bele. Ha kevesebb tejszínhabbal csináljuk, nem muszáj beletenni.)
A poharak aljára egy teáskanál krémet tettem (mindegyiket külön felemelve, mert különben tiszta krém lesz a pohár széle, és az ronda), amit egy réteg keksz, újabb adag krém, egy kis lekvár, újra krém, majd megint keksz követett. Indulás előtt megkapták a gyümölcsöket is.
A tálba a krémet tettem alulra, rá pedig a kekszet, így jó ropogós állaga maradt.
Ahogy elnéztem, egészen jól sikerült.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése