2013. május 31., péntek

Blogkóstoló- fahéjas csiga Szofikától

Tegnap megsütöttem a blogger életem első hivatalos blogkóstoló sütijét. (Nem bloggerként évek óta blogkóstolózom.) Az úgy volt, hogy szakadt az eső, hideg volt, elállt, aztán még jobban esett, újra és újra. Így kihagytuk a bevásárlást, intéztünk egy hideg vacsora opciót és már mehetett is a kelt tészta sütés. Ami a mániám. Volt már tortasütős korszakom, meg blundel tészta időszak, meg mindenféle, de ez viszonylag állandó. Pont gyúrás közben agyaltam rajta, hogy már több, mint 20 éve sütök kelt tésztát. Pedig annyira nem is vagyok öreg, csak korán kezdtem. Na mindegy, szóval szerencsém volt a párommal, Szofika szereti a kelt tésztát, így találkozott gyorsan a kereslet és kínálat. És nem mondom, hogy mást nem fogok kipróbálni. Van még idő...




Hozzávalók:
A tésztához: 
300 gramm langyos tej
25 gramm kristálycukor
2 gramm élesztő 
500 gramm liszt
1 teáskanál só
85 gramm vaj

A töltelékhez:
80 gramm vaj
80 gramm barnacukor
2 teáskanál őrölt fahéj

Az öntethez:
25 gramm vaj
150 gramm porcukor
60 gramm krémsajt

A tészta hozzávalóit rugalmas tésztává gyúrjuk, majd duplájára kelesztjük.
Közben a töltelék hozzávalóit habosra keverjük, és az öntet alkotóelemeit is alaposan összekeverjük (robotgéppel 1 perc).
A megkelt tésztát kinyújtjuk jó vékonyra, megkenjük a töltelékkel, szorosan feltekerjük és vékony szeleteket vágunk belőle, amiket 2 gáztepsire teszünk egymástól jó távolra. Újra kelesztjük, majd 180 fokos sütőben aranybarnára sütjük.
Ha kész, még melegen megkenjük az öntettel, ami szépen lefolyik és hidegre megszilárdul.
Én az eredetinél több fahéjat használtam, hogy intenzív íze legyen, az öntet pedig rengeteg lett, mert nagyon édes nekünk, ezért csak a felét fogom legközelebb elkészíteni, már így is mentettem ide.
A lényeg, szuper jól kezelhető tészta, nagyon kellemes ízzel, alig maradt reggelire. Köszönjük!

4 megjegyzés:

  1. Nagyon szupcsi lett Zsuzsa és ugye milyen finom?Nálunk abbahagyhatatlan :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg az, és külön öröm, hogy nagyon jól lehet a tésztájával dolgozni :-) Másra is fogom használni!!

      Törlés
  2. Nagyon gusztusosak a csigáid, szívesen megkóstolnám őket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, nagyon finomak lettek, jó ez a recept!

      Törlés