2013. augusztus 8., csütörtök

Pihekönnyű barackos túrós pite

A süti alapverziója már szerepelt nálam, és annyira finom volt, hogy muszáj volt megismételni. Mivel volt egy kis sárgabarack itthon, gondoltam kicsit feldobom a krémet vele. Szuper gondolat volt, a gulyásleves mellé nem kellett más ebéd. Azután reggelire egy pohár tejjel is elegendő volt. Jó nagy adag, marad belőle másnapra is, és akkor is ugyanolyan pihe-puha. Kevés munka, sok dicséret, még több vágyakozás :-)



Hozzávalók 
A tészta:
4 tojás sárgája
150 gramm vaj
50 gramm tej
25 gramm élesztő 
300 gramm liszt
1 teáskanál kristálycukor

A töltelék:
500 gramm tehéntúró
200 gramm kristálycukor
1 rúd vanília magjai
fél citrom reszelt héja és leve
4 tojás fehérje
1 evőkanál liszt
10 darab sárgabarack/őszibarack/nektarin

A tésztát kell először elkészíteni. A langyos tejben feloldom az élesztőt, majd a többi hozzávalóval összegyúrom.
A tojások fehérjét kemény habbá verem, a túrót a cukorral elkeverem, belereszelem a citromhéjat, a levét is belenyomom és hozzáadom a vaníliát is. Óvatosan belekeverem a tojásfehérjehabot. 
A tésztát 2 részre osztom,  kinyújtom az egyik felét, tepsibe teszem, elosztom rajta a krém felét, kirakom a kettévágott és meghámozott gyümölccsel, rákenem a másik felét is, majd  a másik tésztalapot kinyújtva ráhelyezem.
Az egész sütit így pihentetem szobahőmérsékleten egy órát. (Előtte nem kell keleszteni!)
Sütés: a sütőt 220 fokra felmelegítettem, majd mikor beletettem a sütit, 170 fokra visszavettem. Kb. 20-25 perc alatt sült meg.

7 megjegyzés:

  1. Ez nagyon finom lehet, remek recept!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg az, nagyon örülök, hogy rátaláltam!!

      Törlés
  2. Én is megcsinaltam ma, tényleg non finom suti. Ismét köszi:-) ems

    VálaszTörlés
  3. Kedves Limon!
    Ezt a sütit szemeltem ki a Blogkóstolóra. Most tettem közzé, s jelentem, nagyon finom lett, legközelebb még nagyobb adag fog készülni belőle!
    Köszönet a receptért!
    Üdv. Gerdi

    VálaszTörlés
  4. Kérlek, írd meg, milyen méretű tepsiben kell sütni. Köszi előre is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Demarcsi, most pontos méretet nem tudok mondani, közepes tepsi, a gaztepsinel jóval kisebb, ha jól emlékszem 25x30 centis.

      Törlés