2013. augusztus 6., kedd

Cobbler mánia

Nagyon tetszett a szép piros cobbler, ezért mikor villámsütit kellett kiagyalnom a vasárnapi látogatásra, rögtön beugrott, hogy barackokkal is folytatnom kell. A vaníliafagyi adott volt, csak alá kellett valami...hát, megmondom őszintén, hogy egyszerre fogyott el az egész tepsi. A később érkezőnek csak fél kanál és sok fagyi maradt.
A képen a teteje azért furi, mert elfelejtettem a cukrot rátenni, és a végefelé szórtam rá, hogy jó lesz az úgy is...csak az elején tegyük oda. Az élvezeti értékéből nem vont le sokat, de karamellesen és barnán sokkal menőbb, még ennél is. (Barna cukor sem volt :) )


Hozzávalók:
A tésztához
100 gramm darált dió (szárazon pirítva hangsúlyosabb ízű)
200 gramm liszt
1 teáskanál sütőpor
100 gramm vaj
csipet só
50 gramm cukor
1 tojás
100 gramm tejszín

A gyümölcsökhöz
700 gramm őszibarack, nektarin és sárgabarack, tetszőleges arányban
3 evőkanál étkezési keményítő (vaníliás pudingpor)
2-3 evőkanál barna cukor (gyümölcsfüggő, több is lehet)

Először a tésztát készítettem el, a hideg hozzávalókat késes aprítóban nagyjából egyneműsítettem, majd lehűtöttem. Ez nem klasszikus linzertészta, nem kemény, hanem lágy, egy óra hűtés kell neki.

A gyümölcsöket megmostam, egyforma kockákra vágtam, a keményítővel és cukorral elkevertem, majd egy kivajazott kerámia sütőtálba öntöttem. Rámorzsáltam a tésztát, meghintettem további cukorral, majd 170 fokos sütőben kicsit több, mint fél óra alatt barnára sütöttem. Mikor kihűlt, a keményítő miatt szépen kijött a gyümölcsös rész is. Lehet kockára is vágni, de nem volt kedvem.
Vaníliafagyi kötelező hozzá!!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése