2013. augusztus 19., hétfő

Barackos krémpohár

Távol álljon tőlem a gondolat, hogy ezt sütinek, vagy receptnek merjem nevezni. Ez kizárólag egy ötlet, amely maradékmentés végett született. Pénteken aranygaluska készült, és több sodót csináltam, mint szoktam, ráadásul jól megtoltam a tonkbabot is bele, hogy különleges íze legyen. Aztán a megmaradt feléről jól el is feledkeztem. Meg felbukkant egy fél doboz tejszín is...ma megtaláltam és mivel a húzósabb hetem után nem volt kedvem sütni, 5 perc alatt egy krémet dobtam össze belőle, amit a hűtő fog befejezni.



Hozzávalók:
kb. 3 dl vaníliasodó 
100 gramm babapiskóta (vagy bármilyen keksz)
100 gramm tejszín
1/3 tábla étcsoki
rumaroma
1 cs vaníliás cukor
2 db őszibarack

A sodó most fél liter tejből készült, egyszerűen egy evőkanállal több liszt került bele. Mikor kihűlt, pici tejjel még hígítottam rajta.
A tejszín nagyobb hányadát és az összetört csokit mikróban megolvasztottam, majd szépen elkevertem.
A barackokat meghámoztam és felcsíkoztam.
A maradék tejszínt felmelegítettem, a vaníliás cukrot feloldottam benne, hozzáadtam a rumaromát, majd pici vizet is tettem hozzá.
Innentől gyerekjáték (ok, eddig is az volt). Egy tálba babapiskótát tördeltem, meglocsoltam a rumos tejszínnel, barackot tettem rá, pici csokiöntetet is kapott, majd a sodó harmadát. Addig rétegeztem, amíg el nem fogyott. A tetejére barack és csoki került.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése