2013. augusztus 26., hétfő

Első szülinapi torta

Eljött az a pillanat is, amikor  a kisbabámból kisgyermek lett. Nekem egyre elképesztőbb figyelni, ahogy nő és okosodik, nagyon sok örömet szerez a környezetének. Aki olvassa az írásaim, tudhatja, hogy az étkezésére nagyon ügyelek, csak egészséges dolgokat evett eddig. Igyekeztem a tortájában is erre figyelni. De a szülinapi buliján csak kibukott az egyénisége: a nagypapa által a másik nagyapa és rendes apa asszisztenciájával bográcsban készített zöldséges marhagulyás után másfél darab kemencében sült töltött káposzta volt a szerényke vacsorája, majd jött az örömmel betolt tortácska :-). 
Mit mondjak, pont ilyen kisfiút akartam!!!!! 
Az Ünnepelt tortája

 Hozzávalók:
a piskótához
250 gramm reszelt nyers sárgarépa
100 gramm nádcukor
2 teáskanál foszfátmentes sütőpor (DM)
250 gramm tönkölyliszt
200 gramm víz
50 gramm vaj
1 teáskanál fahéj

a krémhez
2 doboz Philadelphia krémsajt
75 gramm vaj
50 gramm porcukor

Az összes hozzávalót összekevertem, majd sütőpapírral bélelt formában megsütöttem 200 fokon, kb. 35 perc alatt. Mikor kihűlt, kettévágtam.
A krém hozzávalóit kikevertem, megkentem a sütit kívül-belül, majd lehűtöttem. Svédországból kapott ajándék csoki ízű marcipánnal vontuk be és Húgom díszítette.
Lehet a piskótába tojást is tenni, mert így elég sűrű.
Ez a torta nem az egészségesség csúcsa, de egy szelettel nem lehet tönkretenni egy év kitartó munkáját:-)
Piskóta ötlet innen.

Pavlova

Csülökkel töltött kenyér 
Az ünnepelt egyedül tortázik

Kis kosárban nagy baba

Az első ajándék után

A felnőttek másik tortája


4 megjegyzés: