2013. augusztus 13., kedd

Sült túrótorta

Na kérem, visszatértem a munka frontjára (mert eddig lógattam a lábam épp egy évig, haha). Miután korán nem akartam bemenni dolgozni, a bébivigyázó nagyszülők meg szeretik a sütit, a reggeli szundi (na félreértés ne essék, nem az enyém) után 5 perc alatt összedobtam ezt a kis sütikét. De milyen jól tettem :-) Most gyorsan leírom a receptet az elfelejtés elkerülése végett. Miután kb. minden túrótorta vagy cheesecake hasonló dolgokból áll, az ilyesmikhez nem kell recept. De ha valaki pont ilyet szeretne reprodukálni, ahhoz igen. Szóval ez a bejegyzés azoknak szól, akik ettek belőle és akarnak még. Vagy nem ettek, de akarnak.

 Hozzávalók:
az alaphoz
200 gramm teljes kiőrlésű vajas keksz (mindegy ám milyen)
100 gramm vaj

a krémhez
500 gramm krémes túró (landmilch)
250 gramm mascarpone
200 gramm tejszín
fél rúd vanília magjai
2 egész tojás
kb. 100 gramm cukor (nem tudom pontosan, csak öntöttem, de ízlés dolga)

A kekszet késes aprítóban összetörtem, a megolvasztott vajjal elkevertem, egy 26 cm-es tortaformába nyomkodtam (előtte sütőpapírt tettem bele), majd 170 fokos sütőben 7 percig sütöttem.
Közben a késes aprítóban a krém hozzávalóit elkevertem, az elősütött alapra öntöttem, majd olyan 3/4 óra alatt készre sütöttem. Mikor kihűlt, ment a hűtőbe.
Szederszósz is volt hozzá. Egyszerű, mint egy faék :-)


2 megjegyzés:

  1. Ezt is megcsinaltam, tényleg szuper, és non egyszerű, koszonet.
    Várom a további kipróbálni valokat, bár gondolom a munkával ritkulnak. Sajnos
    Ems

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó:-)
      igyekszem aktív maradni, még van 3 hetem...

      Törlés