2013. augusztus 11., vasárnap

Rakott nyári zöldségek

Kivételesen jöjjön egy nem-édesség. Pedig esküszöm, normál ügymenetben minden nap főzök és édességet nem (na jó, azért nagyon sokszor), mégis túltengenek nálam a jó kis hizlaló nasik. Muszáj valami mást is mutatnom, jöjjön egy jó kis hízlaló egészséges egytálétel. Nem szép, de pillanatok alatt elfogyott, és az a lényeg.


Hozzávalók:
2 darab minipadlizsán
7 darab krumpli
7-8 kisebb paradicsom
500 gramm darált marhahús (lehet bármilyen)
1 fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
bors
1 doboz hámozott darabolt paradicsom/passata
200 ml tejszín
reszelt sajt a tetejére

A krumplit meghámoztam és egészben megfőztem, felkarikáztam, mint a többi zöldséget.
A hagymát megdinszteltem, hozzáadtam a húst, fehéredésig sütöttem, fűszereztem, hozzáadtam a minire vágott fokhagymát, majd a paradicsomszószt és puhára főztem. Legvégül hozzáöntöttem a tejszínt és elzártam a gázt.
Egy kerámiatepsi aljára tettem a krumplit, meglocsoltam a szósszal, ezt a padlizsán, újabb adag szósz, végül a paradicsomkarikák, pici maradék tejszínes ragu és reszelt sajt követte.
200 fokos sütőben olyan fél óra alatt sült aranyszínűre. Szottyos, puha, laktató, másnap is szuper.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése