2013. április 10., szerda

Mascarponés csokitorta

Ez egy rendelésre íródó poszt. Valaki tortát akar sütni a valakije szülinapjára :-) jól hangzik, nem? Nekem van ötletem és régebbi képek is hozzá, szóval rajtam ne múljon. Ez egy nagyon szuper, bevált recept.




Hozzávalók:

A piskótához (24 vagy 26 cm-es forma)
8 tojás
8 evőkanál cukor
8 evőkanál liszt

A krémhez
150 gramm étcsoki, vagy fehércsoki
250 gramm mascarpone
400 gramm tejszín
100 gramm porcukor
25 dkg meggybefőtt, vagy friss meggy, cseresznye, vagy eper
2 zacskó habfixáló


A hozzávalókból a szokásos módon (help: itt) piskótát sütünk, amelyet kihűlés után 3 részre vágunk.

A krémhez a csokit megolvasztjuk és hozzáadjuk a porcukrot (kevesebb is elég, különösen a fehércsokinál). A tejszínből a fixálóval kemény habot verünk. A megolvasztott és kissé lehűtött csokihoz keverjük a mascarponét, a meggyet, végül nagyon óvatosan a tejszínhabot is.
A tortát megtöltjük a krémmel, és az oldalára is kenünk, díszítjük, majd minimum 6 órára hűtőbe tesszük.

Trükkök:
Ha fehércsokis a krém, csináljunk hozzá kakaós piskótát, akkor 2 evőkanál liszt helyett kakaóport használjunk. Étcsokival a hagyományos piskóta a látványosabb!
A gyümölcs nem muszáj része a sütinek, akinek nem szimpatikus, hagyja ki, anélkül is tökéletes.
Ha fondant-al vonjuk be a tortát, a szélére ne kenjünk tejszínes krémet, mert megolvad. Inkább készítsünk kevés vajkrémet és azzal kenjük körbe, vagy tegyünk rá vékony réteg lekvárt. Bevonás előtt alaposan hűtsük le a süteményt!



8 megjegyzés:

  1. Jó lesz? Vagy még agyaljak rajta?

    VálaszTörlés
  2. jó lett! köszi a tippet. eperrel nyamiiii.Viri is betolta. és jobb étcsokival,fehérrel még nekem is túl tömény. ja és én alig tettem bele porcukrot, nem igényelte.

    VálaszTörlés
  3. Helyes, helyes!! Én is betoltam volna...bár egy szelet fél óra futás :-)

    VálaszTörlés
  4. Veki, Te is tedd fel kommentbe a Te képed.
    Amúgy nagyon szép ez a torta.

    VálaszTörlés
  5. Ezer éve csináltam :-)
    jöhet a kép!

    VálaszTörlés
  6. Nem tudok képet beilleszteni...

    VálaszTörlés