2013. április 22., hétfő

Fetával, paradicsommal és medvehagymával töltött sertésszűz füstölt sajtos burgonyapürével

A múlt héten rettentően kreatív voltam, ez már a 3. étel, amit úgy találtam ki, hogy a szimpatikus hozzávalókból raktam össze valami ehetőt. Nem azért, mert én csináltam, de ez is elég jó lett. És ebből végre én is ehetek, semmi spenót, semmi hal...





Hozzávalók:
egy egész sertésszűz
150 gramm fetasajt
10-15 levél medvehagyma
10-15 db mini koktélparadicsom
só, bors
2 evőkanál kacsazsír
vöröshagyma
2-3 gerezd fokhagyma
1 dl húsleves 

A húst hosszában bevágjuk, és addig kanyarítjuk a kést, amíg szép nagy téglalap nem lesz belőle. Kiklopfoljuk, mindkét oldalát sózzuk, borsozzuk. Óvatosan, a feta elég sós!
A kiterített szeletre ráfektetjük a medvehagymákat, hogy teljesen fedjék egymást, rámorzsoljuk a fetát, az egyik széléhez pedig egymás mellé tesszük a paradicsomokat egy csíkban. Ettől a felétől kezdve óvatosan feltekerjük jó szorosan, majd hústűvel, vagy fogpiszkálóval megtűzzük.
Egy tepsibe (általában kerámiában sütök, könnyű tisztítani) kacsazsírt tettem, belevágtam a hagymát és fokhagymát, ráöntöttem a húslevest (vasárnap lévén volt itthon, egyébként víz is jó), majd beletettem a husit és 200 fokon először fólia alatt, majd anélkül megsütöttem. Jó másfél óra kellett neki, hogy omlós legyen.

A krumplipüré annyiban tért el az átlagostól, hogy a vaj, tej és tejföl mellé még 100 gramm füstölt sajtot is belereszeltem.



Itt egy videó a husi felvágásához. Ezt nehéz elmondani, látvány után gyerekjáték!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése