2013. április 26., péntek

Retro paradicsomleves

Ma igazi menzás napot tartottunk, Ember paradicsomlevest kért, én még megtoldottam tejbegrízzel. Nyami, jó kis általános iskolai összeállítás. 
A paradicsomleves tényleg majdnem olyan volt, mint a menzán, csak nem a liszttől volt sűrű, és kimarad belőle a szétfőzött rizsa. Azért nem kell túlzásba vinni a nosztalgiázást...
Ja és milyen kár, hogy nincs olyan kórházas tányérom, nagy fehér, kék csíkkal a szélén, pár helyen leütve a minta :-)

Hozzávalók:
2 doboz passzírozott paradicsom (500 gr, passata)
2 gerezd fokhagyma
1 fej vöröshagyma
1 babérlevél
só, bors
1 darab sárgarépa
1 darab fehérrépa
kis darab zeller
1 darab zöldpaprika
1 csokor zöldpetrezselyem, zellerzöld, lestyán
1 marék rizstészta

Egy 3 literes fazékba vizet tettem főni, kb. a 3/4-ig. Sóztam, borsoztam, majd beletettem a zöldségeket (tisztítva, de egészben) és a fűszereket, valamit a csokorba kötött zöldfűszereket, majd a paradicsomot is. Kb. 1 órán át főztem, majd kiszedtem mindent, és tovább rotyogtattam a levest, míg kellemesen sűrű nem lett. Ekkor még belefőztem a rizstésztát is, 5 perc kellett neki. 
Szégyen, vagy nem, a végén megtoltam egy kis cukorral is. Ez nem olyan korszerű, és szinte soha sem teszem, de olyan finom lett tőle!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése