2013. április 24., szerda

Morzsás almás süti

Tegnap sütnöm kellett, hogy kedvezzek a férjemnek, nem volt túl jó napja. Gondoltam meglepem almás sütivel, mert azt nagyon szereti. Persze nem csak egy sima kis almás bélest választottam, mert a linzertészta nem a kedvence, viszont így pillanatok alatt eltüntette a felét. Szép teljesítmény, jó nagy adag. Mi lett volna, ha még formában is van :-)?




Hozzávalók:
a tésztához
400 gramm liszt
150 gramm cukor
3 tojás sárgája
1 teáskanál sütőpor
120 gramm margarin
csipet só
tejföl

a töltelékhez
1000 gramm alma
fahéj
150 gramm cukor
100 gramm darált dió
3 tojás fehérje

A lustaság kedvéért (eggyel kevesebb mosogatás) először a késes aprítóba tettem a diót és nagyobb darabokra daráltam, kivettem. A lisztet és a hideg margarint szintén a késes aprítóban egyneműsítettem, majd a többi hozzávalóval együtt kemény tésztát gyúrtam belőle. Kétfelé vettem, kb. 2/3-1/3 arányban, a nagyobb darab a hűtőbe, a kisebb a fagyasztóba került egy órára.
Az almát megpucoltam, lereszeltem, összekevertem a fahéjjal és egy szűrőbe tettem, jól kinyomkodtam.
A tojások fehérjét habbá vertem, beletettem a cukrot is fokozatosan, végül a darált diót is.
A nagyobb tésztadarabot kinyújtottam, sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, elosztottam rajta az almát, majd a tojásfehérje habot is, végül a fagyasztott tésztát is ráreszeltem.
Előmelegített sütőben, 180 fokon 25 perc alatt készült el.

Nagyon puha, finom és egyszerű süti, recept innen. Legközelebb annyit változtatok rajta, hogy kevesebb cukrot teszek bele, sem a tészta, sem pedig a töltelék nem igényel ennyit. (És ezt mindig elfelejtem, pedig legalább ötödszörre csinálom.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése