2013. augusztus 27., kedd

Pavlova

Ez a torta is a szülinap része volt, hiszen mikor olvastam az országtorta receptjét, tudtam ám, hogy sok tojásfehérje fog kimaradni, és biztos voltam benne, hogy erre a receptre készülök már mióta feltette Piszke.
Én a Pavlova habtorta verzióját ismerem, istenei kávés csokikrémmel, de ez nagyon érdekelt már. És hogy mennyire jó? Egy példa: az esküvőjére egy év óta rendületlenül fogyózó húgom, aki gyakorlatilag fényevő mostanában, leült vasárnap ebéd után a 4 db mini (haha, vagy 15 centis) darab egyikével (jó, tejszínhab nem volt benne) és úgy betolta, hogy csak pislogtam, hogy ezt most hogy?? Lehet, hogy azóta sem evett mást :-)
Tessék próbálgatni!
 Hozzávalók (4 db mini körhöz):
120 gramm tojásfehérje (nekem 6 db M-es tojásból)
180 gramm kristálycukor
7 gramm keményítő
1 teáskanál almaecet

400 gramm habtejszín (30%, nem növényi!!)
ízlés szerinti cukor (pl. egy csomag vaníliás)
gyümölcsök

A tojások fehérjét habbá vertem, majd a cukorból 150 grammot fokozatosan hozzáadtam és úgy vertem tovább, míg kemény nem lett. Ekkor beleöntöttem a 30 gramm cukorral elkevert keményítőt, majd a végén az almaecetet. Kb. 10 percig kevertem, de a pontos idők Piszkénél tökéletesen le vannak írva.
Egy nagy tepsire sütőpapírt tettem, ráhalmoztam a 4 részre elosztott habot, körré alakítottam, kis mélyedést csináltam bele és felhúzgáltam a szélét. 100 fokos sütőben másfél órát sült, majd nyitott sütőajtónál hűtöttem ki. Ha teljesen hideg, lejön simán a papírról. De óvatosan kezeljük, törékeny!
Tálalás előtt a habbá vert tejszínnel megtöltöttem és gyümölcsökkel díszítettem. Ne tároljuk sokat, mert elázik a tejszíntől! 
A sütéshez pár dolog: a pavlova fehéren szép, ezért célszerű vagy csak alsó sütést kapcsolni, vagy felé tenni egy másik tepsit. A tojásfehérje hab akkor lesz kívül roppanós, belül krémes, ha teljesen gőzmentes sütőben  készül. Ha biztosra akarunk menni és bírja a férjünk idegrendszere, tegyünk a sütő ajtajába egy vékony falapot (tehát legyen egy kb. 1 centis rés), és úgy süssük, akkor csak száradni fog. Nekem azért nem fehér, mert a sütő elromlott és csak a légkeverés része működik. Ez nem ideális. De az ízén nem változtat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése