2013. augusztus 7., szerda

A legjobb túrós palacsintám

Azt ugye mégsem írhatom, hogy a legjobb túrós palacsinta, mert hát kinek-kinek ízlése dönti ezt el. Viszont az én túrós palacsintáim közül ez a legjobb, az biztos. Évek során jópárat próbáltam, fejlesztgettem is, és ez sikerült a legjobban. Főleg nyáron jó csinálni, mert a sok finom gyümölcs (szinte bármi megy hozzá) nagyon feldobja. Érdemes tesztelni. A palacsintát hőségben is megsütöm, mert megéri (nekem is megérné, ha ennék, most szimplán önfeláldozok).


Hozzávalók:
15 db palacsinta
250 gramm krémes tehéntúró
200 gramm habtejszín 
50 gramm cukor (ízlés dolga, több is lehet, méz is)
vanília magjai/kivonat/vaníliás cukor
1 citrom héja
5-6 db nektarin

A tejszínt kemény habbá verem, a többi hozzávalót a gyümölcs kivételével elkeverem, majd óvatosan hozzáadom a tejszínhabot, végül pedig a kis kockákra vágott, meghámozott gyümölcsöt. A palacsintákat ezzel töltöm meg. Olyan, mint egy túrótorta (a krém az is, zselatin nélkül).
A palacsintáról: a szakács iskolában mutatták a méregetés nélküli készítést, működik is. Tojást, kevés olajat, tejet és szódavizet pici sóval habverővel elkeverek, majd kanalanként adom hozzá a lisztet, amellyel a kellő sűrűséget beállítom. Így nem lesz csomós a tészta és elég egy edényt összekoszolni. (Na jó, régen sem méregettem, de a robotgép kellett hozzá, már nem kell).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése