2015. február 28., szombat

Tönkölylisztes fehér kenyér

Mostanában kicsit több időm lett azzal, hogy itthon vagyok és újra nekiálltam kenyeret sütni lelkesen. Gyakorlatilag ezt a Limara-féle kenyeret variálom és alakítgatom kedvem szerint. Az öregtésztát nagyon megszerettem, mostantól minden kenyér és péksüti kap belőle. Igaziból a második óta csak úgy szemre is mennek a dolgok. 
A lényeg, hogy egy jó dagasztógép és egy hatalmas fedeles jénai nagyban garantálja a sikert.


Hozzávalók:
250 gramm öregtészta
200 gramm tönkölyliszt
300 gramm BL 80-as (kenyér)liszt
170 gramm víz
2 evőkanál olaj
2 teáskanál só
10 gramm élesztő

Minden alapanyagot 10 percig dagasztok, majd lefedve duplájára kelesztem.
Utána kicsit kézzel kinyomkodom belőle a levegőt, majd megformázom a kenyeret és egy nagy fedeles jénai alját kibélelem sütőpapírral és abba teszem. Lefedve ismét megvárom, amíg a duplájára nő, majd bevágom, és amint kinyílt a tészta a vágás mentén, hideg vizet spriccelek a jénaiba és a 230 fokra előmelegített sütőbe teszem.
45 perc múlva leveszem óvatosan a tetejét, majd még kb 10 perc alatt a kívánt barnára sütöm. Ha kész, azonnal kiveszem, rácsra helyezem és hideg vízzel megpermetezem, hogy cserepes legyen. 
Nagyon nehéz megállni, hogy ne együk meg melegen az egészet.
Ha kihűlt, én szeletekre vágva le szoktam fagyasztani, így mindig friss kenyér van itthon.

1 megjegyzés: