2015. február 25., szerda

Vajas kifli - tönkölylisztes verzió

Réges régen, kb 7 évvel ezelőtt voltam egy kenyérsütő tanfolyamon, amit a Magyar Konyha szervezett. Utána nem is vettem kenyeret évekig. De ahogy az első gyermek után visszamentem dolgozni, nem volt már időm ilyesmire.
Most,  hogy újra itthon vagyok babázni, nagyon lelkesen sütöm a jobbnál-jobb kenyereket (szerintem :-) ). 
Ez a kifli nagyon finom lett, de semmi extra, egy sima kenyértészta tejjel és vajjal felturbózva.
Az öregtészta készítése és felhasználása a pékmágus Limaránál van leírva a legjobban.


Hozzávalók:
250 gramm öregtészta
300 gramm tönkölyliszt
200 gramm kenyérliszt (BL 80)
kb. 200-250 gramm tej
1,5 teáskanál só
10 gramm élesztő
100 gramm olvasztott vaj

Díszítés:
1 tojás fehérje
szezámmag 
lenmag

A hozzávalókból rugalmas tésztát dagasztunk, de az olvasztott vajat csak a végén adjuk hozzá, majd duplájára kelesztjük, és 10 egyenlő részre vágjuk. A gombócokat pár percig pihentetjük, majd kiflit formázunk belőlük. Tepsin kelesztjük, majd tojásfehérjével lekenjük, magokkal megszórjuk és 225 fokos sütőben 25 perc alatt pirosra sütjük.
Sokkal szebb a kifli, ha formázás után sütőzacskóban kelesztjük, lekenés után hideg vízzel megspricceljük, a száját lezárjuk és úgy sütjük meg. 2 normál méretű zacskóba belefér.
Rácson hűtjük ki,

Az öregtészta kimaradhat, de akkor 40 gramm élesztőt tegyünk hozzá.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése