2013. június 11., kedd

Focaccia

Ez a vacsora úgy volt, hogy kaptam egy kis szombat délutáni alvási lehetőséget, amíg a törpike és apukája sétálni mentek. Később csatlakoztam én is, és érdeklődtem, hogy jó lesz-e focaccia vacsorára. Azt a kedves választ kaptam, hogy "jó lesz más is". Ok, akkor gondoltam térjünk be a boltba, elég volt az egész délelőtti főzés, nem muszáj nekem ezt folytatni. Meg is beszéltük, majd a sarkon még úgy döntöttünk, a bolt előtt még lesétálunk a strandig. Mire visszaértünk, épp ezerrel takarítottak a zárt ajtók mögött...maradt tehát az eredeti elképzelés, amit 50 perc múlva totálisan el is tüntettünk. Még a picur is kapott egy saját gombócot (csípős szósz nélkül), amit egy az egyben meg is evett a negyed fogával.


Hozzávalók:
A tésztához
330 gramm liszt (most BL80-as kenyérliszt)
100 gramm víz
100 gramm sör
10 gramm méz vagy barna cukor
20 gramm élesztő
csipet só
1 evőkanál olaj

A tetejére
3 evőkanál olívaolaj
1 evőkanál citromlé, esetleg citromhéj
pici chilipehely
2-3 gerezd zúzott fokhagyma

A tészta hozzávalóiból rugalmas alapot gyúrunk, majd kelni hagyjuk pár percig (lehet rendesen is, de nekem nem volt most idő).
Ezalatt a tetejére kenhető szószt kikeverjük, azt is állni hagyjuk.
A tésztát kétfelé vesszük és nagyon vékonyra kinyújtjuk (nekem most a kerek forma volt kényelmes, de mindegy egyébként), megkenjük az olajos öntettel és előmelegített 220 fokos sütőben barnára sütjük.
Most igazi lángos módszerrel, tejföllel és sajttal ettük. Remek vacsora!
Recept innen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése