2013. június 14., péntek

Babakeksz 2.

Az első babakeksz is nagy siker volt az uraságnál, de a változatosság kedvéért fejlesztettem rajta kicsit. Nem mintha nem az lenne, hogy akármit főzök, azt boldog hammogással enné meg (esküszöm, minden falatnál), de azért csak szerezzen az ember örömet, ha tud. És annak, aki ennyire szépen eszik válogatás nélkül, miért ne tenném meg :-)?
1 alma
1 banán
50 gramm olaj (most hidegen sajtolt napraforgó)
150 gramm zabpehely
1 kávéskanál szódabikarbóna (elhagyható)

Az almát meghámoztam és apróra reszeltem, a banánt villával összenyomtam. Egy tálba tettem, rámértem az olajat, majd elkevertem.
A zabpelyhet és a szódabikarbónát a péphez kevertem.
A gáztepsibe sütőpapírt tettem, majd teáskanállal halmokat raktam rá, amit kézzel lelapítottam. 190 fokos sütőben 15 perc alatt sültek meg.
Ha a zabpehely még nagy falatnak tűnik, előtte érdemes késes aprítóban liszt állagúvá őrölni, és akkor semmi gondot nem fok okozni.
Magában, vagy gyümölcsbe, joghurtba keverve szuper és egészséges csemege.
UPDATE:
A nagy nedvességtartalom miatt gyorsan penészedik, ezért kihűlés után 1-2 napi adag fémdobozba, a többi a fagyasztóba megy.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése