2013. július 22., hétfő

Sós karamelles csokimousse torta vaníliafagyival és mézes gyümölcsraguval

Szombaton beleszerettem a sós karamellbe ismételten. Aztán estefelé tök jó ötletem támadt és mivel pont vendégek ígérkeztek másnapra, nem is vártam semmit a megvalósítással. Az alját megcsináltam este (mozsárban tört talppal, nehogy ébresztő legyen :) ), a csokihabot reggel, ebédre kész is volt. A tökéletes élvezet kedvéért kis gyümölcssaláta és fagyi is került mellé. Fotózásra 1 percem volt ebéd közben, látszik is. De nem akartam magyarázkodni :-) (Mikor ehetek már ilyet????)


Hozzávalók:
Az alaphoz
1 csomag zabkeksz
100 gramm vaj
100 gramm étcsoki

A csokimoussehoz
1 dl+ 3,3 dl tejszín (hideg)
200 gramm étcsoki
3 kávéskanál zselatin

A sós karamellhez
100 gramm barnacukor
1 kásvéskanál só
1 dl tejszín
1 jókora teáskanál vaj

A gyümölcsraguhoz
5 db őszibarack (fehér-és sárgahúsú)
1 marék málna
1 marék ribizli
fél citrom leve
1 evőkanál méz


A kekszet késes aprítóban összetörtem, az olvasztott vajjal és csokival összekevertem, a sütőpapírral bélelt 24 cm-es kapcsos tortaformába tettem, majd betettem a hűtőbe pár percre.
Közben a cukrot zománcozott fazékban a legkisebb lángon megolvasztottam, közben nem piszkáltam, legfeljebb megráztam gyengéden. Mikor elolvadt, ráöntöttem a tejszínt, a sót, hozzáadtam a vajat,  majd addig főztem kevergetve, míg el nem olvadt. Ekkor ráöntöttem a lehűlt tortaalapra, és visszatettem a hűtőbe, majd elmentem aludni. Na jó, egy óra hűtés után folytatható.
A mousse-hoz az 1 dl tejszínt mikróban felfőztem, beletettem a kockákra tört csokit és 5 perc múlva elkevertem. A 3,3 dl tejszínt (azért ennyi, mert a Cserpesben ennyi van) kemény habbá vertem. A zselatint 3 evőkanál vízben elkevertem, majd mikróban felolvasztottam, a csokiba kevertem, majd hozzáforgattam a tejszínt is óvatosan.
A hideg tortaalapra tettem és ment vissza a hűtőbe. 4-5 óra múlva szeletelhető, de várhat egy éjjelt is.
A gyümölcsöket megmostam, a barackot meghámoztam és felkockáztam, mindent összekevertem, meglocsoltam citromlével és mézzel, majd ezt is hűtöttem.
Egy tányéron tálaltam a tortát, fagyit és gyümölcsöt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése