2013. július 4., csütörtök

Az én hamburgerem I.

Megint babalátogatóba jöttek hozzánk, és szerettem volna olyan ebédet csinálni, amit otthon nem szoktak a vendégeink enni. Valamiért a hamburger ugrott be és jó ötletnek is bizonyult, nagy sikerem volt vele, ahogy elnéztem... Természetesen mindent magam csináltam hozzá, hogy igazi házias és amennyire lehet, egészséges is legyen, már amennyire az egészség és a hamburger összehozható fogalmak :-) Először a zsemle receptjét hozom, ideje már leírni, mielőtt végképp törlődik a memóriámból.
 Hozzávalók:
300 gramm fehér tönkölyliszt
300 gramm BL 80-as liszt (kenyérliszt)
2 kávéskanál só
30 gramm élesztő
2 egész tojás
200 gramm tej
2 nagy evőkanál 20 %-os tejföl (jól púpozott)/ görög joghurt
2 teáskanál porcukor
40 gramm olvasztott vaj
2-3 evőkanál szezámmag/ reszelt sajt/ zöldfűszerek

A liszteket egy tálba mértem, a tejet meglangyosítottam és feloldottam benne az élesztőt. A tojásokat kissé felvertem, majd a liszthez adtam majdnem az egészet (annyit hagytam ki, amennyivel a tetejét le kell majd kenni). A többi hozzávalót a vaj kivételével a tojásos liszthez öntöttem és kézzel megdagasztottam (nem az energiámat tettem bele, hanem egyrészt közben telefonáltam, másrészt Törpike mellettem aludt). Hamar összeáll, rugalmas tészta. A végén a vajat is hozzádagasztottam (azért most, mert így a zsiradék felszedi a lisztet és könnyen kijön a tálból és könnyű lesz nyújtani is).
Lefedve duplájára kelesztettem, majd olajos (akinek szimpatikusabb, lisztes) felületen átgyúrtam, lemértem az egészet és 8 egyenlő részre vágtam. 10 perc pihentetés után megformáztam a zsemléket, majd egy gáztepsire tettem. Tovább kelesztettem fél órát. 
A végefelé 200 fokra előmelegítettem a sütőt, a zsemléket lekentem tojással és megszórtam szezámmaggal, majd szép pirosra sütöttem (kb. 20 perc).
Felhasználás előtt a kettévágott zsemlék vágott felületét egy serpenyőben megpirítottam, hogy ne szívja be a többi hozzávaló nedvességét.




2 megjegyzés:

  1. Ügyes vagy, nagyon szép zsemléket sütöttél!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen. Rengeteg péksütit gyártok, csak nem szoktam feltenni :-)
    Limon

    VálaszTörlés