2013. július 17., szerda

Joghurtos túrótorta

Mostanában kissé túltengenek nálam az édességek, de mit csináljak, ez a július egy ilyen hónap és még vannak ötleteim :-) Ez a torta a nagymamám 85. szülinapjára készült még a vakáció alatt, de feltenni nem tudtam eddig. Sajnos nem előző este csináltam, így a zselatin még nem kötött meg, de ha türelemmel vártam volna, szebb lett volna (a maradék már jól nézett ki). Szóval a külső ne tántorítson el senkit, az íze ötös, és ha nem kell ebédre adni a délelőtti sütit, a külseje is az lesz.

Hozzávalók (24cm-es tortaformához, nálam most szív alakú volt)
Az alaphoz
1 csomag zabkeksz
100 gramm vaj
100 gramm étcsoki

A citromos málnás réteghez
220 gramm görög joghurt (Bakoma)
200 gramm habtejszín (30%)
125 gramm túró
3 evőkanál porcukor
1 zselatin fix
1 lime héja
100 gramm málna

A meggyes ribizlis krémhez
220 gramm görög joghurt (Bakoma)
200 gramm habtejszín (30%)
125 gramm túró
3 evőkanál porcukor
1 lime héja
100 gramm ribizli
3 evőkanál meggylekvár
1 zselatin fix



A kekszet késes aprítóban összetörtem, az olvasztott vajjal és csokival összekevertem, a sütőpapírral bélelt kapcsos tortaformába tettem, majd betettem a hűtőbe pár percre.
A citromos málnás réteghez a joghurtot, citromhéjat, a túrót, a porcukrot és a zselatin fixet összekevertem, majd beleforgattam a keményre felvert tejszínhabot. Óvatosan belekevertem a málnát. Ráöntöttem a tortára és visszatettem a hűtőbe.
1 óra múlva a meggylekvárhoz hozzákevertem a joghurtot, a vaníliát, a cukrot, a túrót és a zselatin fixet. Ezután beleforgattam a keményre felvert tejszínhabot, a ribizlit és a már szilárd rétegre öntöttem. Tovább hűtöttem, majd díszítettem és szeleteltem.
Esetleg több cukrot is elbír annak, aki az édes ízeket kedveli.

Szőke Virág Judy fotók

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése