2013. szeptember 12., csütörtök

Cukkinis-garnélás villámpizza és egy kenyér

Vannak dolgok, amiket jó, ha kitartóan hangoztatunk magunkról, így szuper ötleteket kaphatunk (és van téma is olyanokkal, akik valamiért úgy érzik, muszáj beszélgetni, de nem lenne miről). Rólam mindenki tudja, hogy a főzés a mániám. Így például a szépészeti fenntartó kezelés alatt (ott azért van téma bőven, ami érdekes) olyan kiváló pizzaverziót hallottam, amit aznap ki kellett próbálnom. A férjem úgy betolta az egészet egyszerre, hogy csak néztem. (Ja és nem, nem kell válást fontolgatni ezért, nem ilyen önző, én szimplán kihagyom az úszó dolgokat és a borsón kívüli zöldségeket az életemből.) Ilyen lesz még.
Mostanában, ha kenyeret sütök (gyakran kell, nem szeretek boltit adni), néha lecsípek egy kisebb darabot a tésztából, és pizzának megsütöm. Tiszta nyereség, ugyanaz a tésztája, mint a kenyérnek, kis feltét hozzá és kész a gyors vacsora, a sütő meg úgyis megy. (Paradicsomszósz nálam kis poharakban elkészítve a fagyasztóban.)


Hozzávalók (egy kenyér és egy nagy pizza):
kb. 600 gramm liszt (teljes kiőrlésű és BL80-as kenyérliszt keveréke)
30 gramm élesztő
350 gramm víz (picit több is lehet)
pizzafeltét (ez azért 2 pizzára is elég)
125 gramm juhtúró
2 gerezd fokhagyma
bors
1 pici salátacukkini
150 gramm sajt
1 marék garnéla

A kenyér hozzávalóit elkevertem és lefedve a duplájára kelesztettem. Amikor kész lett, egy ökölnyi gombócot félretettem, a többi tésztát átgyúrtam és a sütőformába tettem, majd 250 fokra előmelegítettem a sütőt.
A gombócnyi tésztát a lehető legvékonyabbra nyújtottam és a szuper aldis pizzasütő formába tettem, ami lyukacsos alulról, ezért jó ropogósra süti a tésztát. 
A juhtúrót a borssal és a szétnyomott fokhagymával kikevertem (ha sűrű, tejföllel lehet lazítani), majd az alapra kentem, nagy lyukú reszelőn ráreszeltem a cukkinit, megszórtam a fagyasztott rákkal és a sajtot is ráreszeltem. A túró sós, többet nem tettem rá.
A sütőben ropogós barnára sütöttem, majd betettem a kenyeret is, ami 200 fokon, 45 perc alatt sült át.
Köszi Jusztina :-)!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése